לחץ וחרדות ותזונה - הרכבת תפריט תזונה

אנשים רבים אשר מתמודדים עם מצבי חרדה או דיכאון, מוצאים נחמה במאכלים עתירי סוכרים ולעיתים גם בשתיית משקאות אלכוהוליים. ישנם מצבים שהאוכל אשר נתפס כ"מנחם" עוזר לרגע, אבל בטווח הרחוק ההשפעה שלו הינה שלילית ואף הרסנית - ובוודאי שאינה מסייעת להתמודד עם הבעיות והקשיים איתם אותם אנשים מתמודדים.

תפריט תזונה עשיר ובריא הוא כלי חשוב ומשמעותי הן עבור אנשים שמתמודדים עם בעיות בריאותיות ורגשיות מסוגים שונים והן עבור כול האנשים באשר הם. להלן מספר הוכחות, שאכילה מרובה של ירקות אכן משפיעה לטובה ולא מדובר בקלישאה:

ויטמין
B אשר מצוי בירוקות ירוקים כמו: ברוקולי, אספרגוס ותרד נבדק ונמצא חשוב ואף חיוני לוויסות הרגשות ולכן, הינו מומלץ ביותר עבור אנשים המתמודדים עם מצבי דיכאון וחרדה.

בשר בקר איכותי, הינו עשיר בברזל, אבץ וויטמינים ולכן צריכת הבשר במינון הנכון, מסייעת הן בחיזוק של המערכת החיונית והן בהגברת רמת האנרגיה.

 

דגים מכילים ויטמינים ואומגה 3, הם מסייעים בייצור סרוטונין – שהינו מוליך העצבי האחראי על ויסות מצב הרוח ועל ידי כך מסייעים להעלאת מצב הרוח והפחתה של תחושת החרדה. גם ירקות עמילניים מסוגים שונים כגון: גזר, דלעת, דלורית ולפת נחשבים כמסייעים בהעלאת הסרוטונין בגוף, כמשרים תחושת רוגע ושלווה.

אכילה נכונה והקפדה על תפריט תזונה מאוזן ובריא, מהווים ככלי חשוב ומשמעותי להעלאת מפלס מצב הרוח, לבריאות וכמובן, להפחתה של מצבי לחץ וחרדה.
מהסיבה הזאת, בסדנא שלנו, אנחנו מקפידים לשים דגש רב ומשמעותי על נושא של בניית תפריט תזונה נכונה. התפריט הותאם באופן אישי על ידי תזונאים לסוג הבעיות איתם מתמודדים הנרשמים לסדנא והתוצאות החיוביות והחד משמעיות הטמונות בהיצמדות לתפריט שכזה, כבר ניכרות על פני השטח – בוגרי הסדנא מעידים על השינוי החיובי אשר הושג בזכות התפריט המאוזן.

עוד על השיטה שלנו >>

האתר נבנה במערכת 2all | בניית אתרים