077-667-0309    


מה זה מיינדפולנס?

מיינדפולנס היא טכניקה אשר ייעודה להביא את מתרגלי השיטה למודעות קשובה, הרפיה ומנוחה. מדובר בהליך קצר אשר במקרים רבים נהוג לשלב אותו עם טכניקות טיפוליות נוספות ובראשן טכניקת ה- CBT בכדי ליצור את הנוסחה המושלמת למצב של שלווה ורוגע.

טיפול מיינדפולנס מתמקד בלקבל את המציאות כפי שהיא כרגע, מבלי להילחץ, לכעוס או לתת לרגשות שליליים להשתלט על המחשבות.
מטרתה של השיטה היא ללמד את המתרגלים להאט את הקצב ולתת לרוגע ולשלווה למלא את הרגע הנוכחי, כך שלא יישאר מקום לפחדים או לרגשות שליליים.
שיטת מיינדפולנס מבוססת בין היתר, על הרעיון הבודהיסטי הגורס כי שלווה יכולה להיות מושגת על-ידי שחרור מוחלט מחשיבה הקשורה במאורעות חיצוניים הנמצאים לחוץ לרגע הנוכחי.

מיינדפולנס הוא סוג של מדיטציה – השלב הראשון של התרגול כולל נשימות עמוקות וכניסה למצב של מודעות, השלב השני הוא שלב מיקוד הקשב והשלב השלישי והאחרון הוא הרחבה של המודעות. התהליך עצמו הוא הליך קצר, כאשר כל מדיטציה אורכת דקות בודדות בלבד.

טכניקת מיינדפולנס הוכחה כיעילה עבור מצבים רבים ובין היתר: מצבי לחץ ומתח, דיכאון, הפרעות חרדה, התנהגות תוקפנית, משברים שונים בחיים, כאבים ופיסיים והתנהגות כפייתית -
OCD.
באופן כללי, השיטה מספקת כלים חשובים עבור כל אדם המעוניין ללמוד להתמודד עם סיטואציות ומצבים קשים או בעייתיים בצורה אפקטיבית יותר מהצורה בה הוא מתמודד עם הסיטואציות האלו כיום.


היכולת להרפות ולהתבונן על הדברים בתחושה של שלווה ורוגע, הוא כלי משמעותי עבור כל אדם אשר מתמודד עם חרדות וסטרס. 
טכניקת מיינדפולנס תופסת חלק משמעותי מתוכן הסדנא.

עוד על השיטה שלנו >>

האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים