חרדה מאנשים

אנשים אשר נוטים לתופעה כמו חרדה מאנשים, יש נטייה לשים לב לכל מה ששלילי, כך שזה מה שמאשר להם את האמונה והפחדים שהם אכן לא מוצלחים או יעילים. יש להרחיב את הריכוז והמודעות העצמית. אחד הדברים הקשורים לחרדה חברתית הוא הימנעות מפגישה עם אנשים. אנשים הסובלים מחרדה חברתית, אינם מרבים לצאת או להיפגש עם אנשים והם מונעים מעצמם איכות חיים.

יש להתקרב, אט-אט דווקא למצבים אשר בהם ישנה הימנעות. יש לרשום את המצבים החברתיים השכיחים יותר שמהם אנשים הסובלים מתופעה של חרדה מאנשים נמנעים היא במפגש עם אנשים. זו הסיבה שיש להיחשף באופן הדרגתי לאנשים ולראות סימנים או תכונות חיוביות באנשים ולא לראותם כפוגעניים או שליליים.

חרדה מאנשים, פחד מצל

התגברות על פחד להתקרב לאנשים

זו הבעיה המרכזית של מי שסובל מתופעת חרדה מאנשים. לדוגמא, אם אדם הסובל מתופעה זו, יתקרב לאדם שדווקא מצא חן בעיניו ולבחון מה תהיה התחושה שלו באותו הרגע. על מנת לצאת ממצב זה, מומלץ להגיע לטיפול קוגניטיבי התנהגותי וקצר מועד, אשר מטפל באופן פרטני בבעיה. טיפול זה, תפקידו לשנות את דפוסי המחשבה וההתנהגות ולגרום לאדם הסובל מחרדה חברתית, להתקרב שוב לאנשים באמצעות חשיפה הדרגתית.

בזמן טיפול זה, ניתנים כלים למטופלים, כאשר הם נמצאים במצב של הימנעות מחברה, חרדות או התקפי חרדה. כלים אלה, מסייעים להפחתת התקפי החרדה ולהתמודדות עצמית במצבים שנראים כמפחידים בעיניו של הסובל מתופעה זו.

קבוצת חברים שמחים

מאיפה מגיעה חרדה מאנשים?

יש טוענים כי תופעה זו של חרדה מאנשים, עשויה להיות תופעה גנטית, אך יש כאלה אשר סבורים, כי מדובר בהורים והכוונה היא שכבר בילדות, לאנשים הסובלים מתופעה זו, לא היו ההורים ששימשו כפונקציה מרגיעה. לרוב ההורים שלנו הם מי שאנו נתמכים ונשענים בהם בתקופת הילדות וגם כאשר אנו מתבגרים. למי שלא הייתה תמיכה מסוג זה, סובל ככל הנראה מחרדה חברתית. הפי דבקים חשובים בילדות וגם בבגרות, כאשר מתבגרים חווים תקופה לא פשוטה בחייהם.

יש לנשום באופן איטי, כאשר קיים חש להתקף חרדה בשל חשיפה לאנשים. הנשימה המואצת בזמן ההתקף, רק תגביר את עוצמתו של התקף החרדה. בזמן הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, מטופלים, תבקשו לספר על המקרה הגרוע ביותר שהם חוו. המטפל, יוכל להאיר את עיני המטופלים, כאשר יסקר את ההשלכות, מה שיגרום למטופל, לראות באור אחר ומציאותי יותר את המקרה מה שיממש לו את העובדה כי “השד אינו נורא כל כך”.

טיפול קוגניטיבי מקצועי מטובי המטפלים

יש למצוא את המטפל הוותיק, כזה שמתמחה בטיפול CBT. אחד המכונים המוכרים הינו מכון שלמות לטיפול בחרדות, אשר עוסקים שנים רבות בתחום. למכון ניסיון, ידע וכלים מיוחדים אשר יסייעו לכם להתגבר על חרדה מאנשים או כל חרדה אחרת ממנה אתם סובלים.

המומחיות שלנו היא בטיפול בכל סוגי החרדות, סוגי דיכאונות, דמיון מודרך ועוד. בתחילה, אנו נאבחן את הבעיה ולאחר מכן, נחליט על תכנית טיפולית אשר תתאים לנתוניו של המטופל\ת. המטופלים מקבלים כלים יעילים כמו התנהגות נכונה ושליטה בהתקף החרדה, כאשר הם מיישמים את הכלים מחוץ לקליניקה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

מכון שלמות במספרים
0
טיפולים השבוע
0
שנות ניסיון
המלצות חמות של מטופלים
מאיר ג.רמת גן
קרא עוד
"לאחר שסבלתי מחרדות הרבה שנים הגעתי אל מכון שלמות וזכיתי לייחס חם ואישי ותוך זמן קצר חזרתי לחייך בחזרה"
דלית ח.פרדס חנה
קרא עוד
"ממליצה מאוד! עברתי מסע מפרך אך נשארתי עם טעם מתוק בסוף בזכות היחס, המקצועיות והליווי של המכון"
רינתי ק.הוד השרון
קרא עוד
"ממליצה בשמו של בעלי שסבל מדיכאון תקופה ארוכה מה שהשפיע על היחסים שלנו ועל האווירה בבית. הופעתי שכבר אחרי מספר מפגשים הוא התחיל לחייך והשאר היסטוריה"
ליאל ט.קריית חיים
קרא עוד
"הכל התחיל שסבלתי מחרדות קשות ליד אנשים עד שפחדתי לצאת מהבית. היום אני כבר מבינה שהכל מאחרי וזה בגלל הצוות המצוין שלא נתן לי להתייאש"
הקודם
הבא
מאמרים נוספים באותו הנושא
מאמר המערכת
מאמר המערכת

מכון שלמות לטיפול בחרדות, דיכאון ושיפור ביטחון העצמי.