מה זה סטרס

המילה סטרס מקורה באנגלית (stress), בעברית היא נקראת "דחק". אם שאלתם מה זה סטרס וכיצד הוא מופיע בפועל? במאמר הבא תמצאו את כל המידע בנושא. ראשית חשוב לדעת כי כאשר סטרס חוזר על עצמו בקביעות, יש להיוועץ עם רופא או מטפל מוסמך לשם קבלת טיפול מתאים.

ועכשיו לפרקטיקה של מצב זה: סטרס הינו מצב של איבוד איזון נפשי, הבא לידי ביטוי בהיסטריה, פחד לא ברור, אי נוחות ואי שקט פנימיים, לחץ נפשי ועוד. במובן הפיזי, יכול הסטרס לגרום לתופעות כמו הקאות ובחילות, כאבי ראש וסחרחורות, כאבי בטן, עלייה בלחץ דם ועוד. אין זה כי בכל התקף סטרס תחוו את כל אלו, אך כדאי לא להגיע למצב זה רצוי להתייחס למצב זה ברצינות ולפנות אל מטפל בהקדם האפשרי.

סטרס הוא סוג של התקף חרדה

כאשר מדברים על מצבי סטרס, הכוונה היא גם להתקפי חרדה. למעשה אין הרבה הבדלים בין השניים, וניתן לומר שסטרס היא מילה נרדפת להתקפי חרדה, ולכן ברוב המקרים מתייחסים אל שניהם באותו אופן. סטרס עלול לפגוש את האדם הנתקף בכל עת וללא התראה מוקדמת, ולכן כאשר בוחנים מה זה סטרס ומתי הוא יכול לפגוש, התשובה היא בכל עת. המצבים הנפוצים שבגינם אנשים נכנסים למצב זה, הוא לרוב כאשר מדובר על מתח נפשי ולחץ כלכלי ומשפחתי. כדי להיפטר מאלו יש לפנות אל מטפל מוסמך לשם קבלת חוות דעת וטיפול מתאים.

שיטות מוכרות ליציאה מסטרס

קיימים מגוון שיטות טיפול, אשר חלקם מתייחסים לנפש האדם בעוד אחרים מתמקדים בפן הפיזי. כך למשל רופא מטפל ימליץ על טיפול באמצעות תרופות, בניגוד לפסיכולוג אשר יעבוד איתכם על שינוי דפוס המחשבה ובכך תיפטרו מהמצב הקיים.

פורטל טיפול בחרדות הוקם במטרה לתת בית חם לאנשים הסובלים ממצבים נפשיים הפוגעים באיכות חייהם, ועיקר המומחיות שלנו היא טיפול בחרדות ודיכאון. כמו כן המכון מציעה מגוון שיטות טיפול בהתאמה אישית ע"י מטפלים מנוסים ובעל רזומה מרשים. כדי לשמוע עוד, צרו קשר ונשמח לסייע.

קראו עוד מאמרים נוספים באתר

פורטל טיפול בחרדות במספרים
0
טיפולים השבוע
0
שנות ניסיון
המלצות חמות של מטופלים
מאיר ג.רמת גן
קרא עוד
"לאחר שסבלתי מחרדות הרבה שנים הגעתי אל פורטל טיפול בחרדות וזכיתי לייחס חם ואישי ותוך זמן קצר חזרתי לחייך בחזרה"
דלית ח.פרדס חנה
קרא עוד
"ממליצה מאוד! עברתי מסע מפרך אך נשארתי עם טעם מתוק בסוף בזכות היחס, המקצועיות והליווי של המכון"
רינתי ק.הוד השרון
קרא עוד
"ממליצה בשמו של בעלי שסבל מדיכאון תקופה ארוכה מה שהשפיע על היחסים שלנו ועל האווירה בבית. הופעתי שכבר אחרי מספר מפגשים הוא התחיל לחייך והשאר היסטוריה"
ליאל ט.קריית חיים
קרא עוד
"הכל התחיל שסבלתי מחרדות קשות ליד אנשים עד שפחדתי לצאת מהבית. היום אני כבר מבינה שהכל מאחרי וזה בגלל הצוות המצוין שלא נתן לי להתייאש"
הקודם
הבא
מאמרים נוספים באותו הנושא
מאמר המערכת
מאמר המערכת

פורטל טיפול בחרדות, דיכאון ושיפור ביטחון העצמי.