קבוצת חרדה חברתית

חרדה חברתית נחשבת לאחת המצויות בקרב אנשים הסובלים מחרדות, והיא משפיעה בעוצמות שונות על האדם הסובל מכך. ישנם אנשים שימנעו מכל פעילות חברתית ויתרה מכך, מכל אינטראקציה עם אחרים. לעומת זאת יש כאלה אשר החרדה החברתית משפיעה בעיקר על ביטחונם העצמי כאשר הם נמצאים בסביבת חברים, משפחה וכדומה. טיפול בשיטת קבוצת חרדה חברתית לרוב אינו מתאים לחלק הראשון של אנשים הנמנעים מכל אינטראקציה עם אחרים, אלא מתאים בעיקר לכאלה אשר החרדה תופסת מקום בחייהם מצד אחד, ומצד שני לא גורמת להם להסתגרות בבית וכדומה.

העקרון של שיטת טיפול זו, היא חשיפה ישירה אל החרדה מול הפחד הגדול ביותר של המטופל – סביבת חברים. ככל לטיפול קבוצתי יתרונות רבים מאשר טיפול פרטני, אך אין הוא נותן מענה כאשר הגורמים לחרדה אינם קשורים לפעילות חברתית.

חברות ותמיכה

אופן טיפול בשיטת קבוצת חרדה חברתית

בניגוד לטיפול פרטני אשר מצריך חשיפה לחרדה כשיעורי בית, כלומר שהמטפל לא בהכרח יהיה נוכח פיזית בזמן החשיפה לחרדה, טיפול בשיטת קבוצת חרדה חברתית מתחיל ישירות מהשלב הזה. אם כי יש להסתייג במקרים ספציפיים, שבהם ימליץ המטפל לעבור מספר טיפולים פרטניים קודם היותכם לוקחים חלק מהקבוצה הנ"ל. במהלך הטיפול יסביר המטפל את המניע המרכזי של חרדה זו, וימתק את הטיפול בזכות אווירה חברתית ומעין קבוצת תמיכה באווירה אישית.

המטפל ישרטט סיטואציות מסוימות הנפוצות בקרב חרדה זו, ולאחר מכן יבוצע תרגול עבור סיטואציות אלו ממש כמו תרגיל בפסיכודרמה. טיפול זה או אם תרצו סדנת טיפול זו, תיגע בכל הנקודות החשובות הקשורות לחרדה, ובמהלכה ינתנו דוגמאות, הסברים וזמן לשיתוף אישי של כל מי מהמשתתפים.

עבודה על שיפור ביטחון העצמי

לעיתים כל אשר מטופל זקוק לו, זה רק זריקת מוטיבציה (מטאפורית) וחיזוק ביטחונו העצמי. חלק זה של שיפור ביטחון העצמי, הוא בלתי נפרד מטיפול זה של קבוצת חרדה חברתית. למעשה ברוב המקרים החרדה מגיעה ממקום זה של חוסר ביטחון, של כיצד יגיבו הסובבים ותחושה כללית ששופטים אותם על כל מעשה ופעולה בחייהם. במקרים אחרים יחפש המטופל לקבל לגיטימציה למעשיו, או גרוע מכך וככל שהחרדה תגבר ינסה המטופל לבסס את עמדתו ולייחס כל סיטואציה כמצדיקה את החרדה.

על כל אלו ועוד רבות יעבדו המטפל יחד עם קבוצת חרדה החברתית, כאשר הכל נעשה ברוח טובה וכמקשה אחת. המשפט "צרת רבים חצי נחמה" לפתע מקבלת משמעות עקב ההבנה הזו כי לקבוצה יש כוח מיוחד ע"פ "מלחמה" של יחיד. כדי לבדוק האם טיפול בשיטה זו מתאים עבורכם, צרו קשר עם פורטל טיפול בחרדות המומחים בתחום בריאות הנפש, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם, ללוות אתכם עד להיפטרות מלאה מהחרדה ולסייע כל האפשר.

מאמרים נוספים ומעניינים באתר

פורטל טיפול בחרדות במספרים
0
טיפולים השבוע
0
שנות ניסיון
המלצות חמות של מטופלים
מאיר ג.רמת גן
קרא עוד
"לאחר שסבלתי מחרדות הרבה שנים הגעתי אל פורטל טיפול בחרדות וזכיתי לייחס חם ואישי ותוך זמן קצר חזרתי לחייך בחזרה"
דלית ח.פרדס חנה
קרא עוד
"ממליצה מאוד! עברתי מסע מפרך אך נשארתי עם טעם מתוק בסוף בזכות היחס, המקצועיות והליווי של המכון"
רינתי ק.הוד השרון
קרא עוד
"ממליצה בשמו של בעלי שסבל מדיכאון תקופה ארוכה מה שהשפיע על היחסים שלנו ועל האווירה בבית. הופעתי שכבר אחרי מספר מפגשים הוא התחיל לחייך והשאר היסטוריה"
ליאל ט.קריית חיים
קרא עוד
"הכל התחיל שסבלתי מחרדות קשות ליד אנשים עד שפחדתי לצאת מהבית. היום אני כבר מבינה שהכל מאחרי וזה בגלל הצוות המצוין שלא נתן לי להתייאש"
הקודם
הבא
מאמרים נוספים באותו הנושא
מאמר המערכת
מאמר המערכת

פורטל טיפול בחרדות, דיכאון ושיפור ביטחון העצמי.